Hier onder een selectie van onze radiocommercials, wil je meer weten of een prijsopgave stuur dan een mail.
Ruim 5000 radiocommercials geproduceerd
Met meer dan 5000 radiocommercials mag Soundbase zich met recht één van de meest ervaren radiocommercial producenten van Nederland noemen! Vaak werken wij in opdracht van reclamebureaus of radiostations en even zo vaak direct voor adverteerders, die van ons verlangen om zelf met goede ideeën te komen. Dat dit goed lukt mag worden afgeleid uit het feit dat onze commercials met enige regelmaat in de prijzen vallen.
Een greep uit onze radiocommercial klanten: BelSimpel.nl - GasLicht.com - GoenLeven - Jobbird - Relatie Planet - PrivateLease - Prima Personeel - ‘Ei love you’ campagne - Bosch Car Service - Aegon - KNSB - Hardy’s Wijn - Stegeman - BVN - SRC - Univé - Hotels.nl - Marketing Groningen - Noord Nederlands Orkest, etc. We produceren de commercials in allerlei soorten en maten, van een eenvoudige voice-over commercial tot dialogen en van gezongen spots tot en met campagnes met meer dan 50 verschillende versies!
Mannenstem of vrouwenstem?
Of er in een commercial gewerkt moet worden met een mannen- of een vrouwenstem is een vaak terugkerende vraag. Soundbase heeft hier daarom in samenwerking met de Universiteit Groningen onderzoek naar gedaan. Vraag een samenvatting van het onderzoek bij ons op via een e-mail aan renger@soundbase.nl. Wij werken met een eigen uniek stemmen bestand van meer dan 100 professionele stemmen, maar we kunnen iedere stem in Nederland boeken, ook die van BN-ers.
Hoe gaat de productie van een radiocommercial in de praktijk?
Er is een redelijk vastomlijnde procedure om tot een goede radiocommercial te komen. We hebben in korte stappen de route samengevat:
1. Met Soundbase vindt overleg plaats over het type commercial (Wat is gewenst? Alleen stem, een dialoog, met muziek, met zang, hoeveel versies, etc.)
2. Vervolgens wordt het script geschreven (het aantal seconden en de lengte van de tekst is altijd een uitdaging)
3. Het vervolg bestaat uit het zoeken naar de juiste stem(men), de zogenaamde stem casting, dit luistert nauw.
4. Daarna volgt de productie, worden de stem(men) worden en worden er eventueel nog geluidseffecten en/of muziekfragmenten toegevoegd.
5. Tot slot wordt gezorgd voor mastering van de uitzendkopie.
6. En wordt alles verstuurd naar de zender(s).
Soundbase heeft direct toegang tot de servers van alle radiostations in Nederland zodat commercials nog tot 24 uur voor uitzending kunnen worden aangeleverd.
Wat kost een radiocommercial?
Tja, wat kost een auto? Voor meer informatie en een offerte kun je contact opnemen met Renger Koning of bel 06 5331 2441.
Hier onder nog een paar voorbeelden van geslaagde radiocampagnes geproduceerd door Soundbase.
Uitzendbureau PrimaPersoneel zoekt veel nieuwe uitzendkrachten en marketingspecialist Oane Koning Hettema ontwikkelde een campagne met o.a. een vette tune voor de radiocommercials. Soundbase had de eer om ze te mogen maken. Het werd een flinke serie, gericht op specifieke branches voor bijvoorbeeld de schilders, installateurs, groenmedewerkers en ijzerwerkers. Hier hoor je er eentje voor de bouw die lekker rauw is ingezongen door Albert Secuur. (En nee, Oane is geen familie...)
Voor ICT-organisatie Topicus in Deventer componeerde Soundbase een heroïsche corporate tune, die in eerste instantie gebruikt zal worden voor hun aanstaande radiocampagne.
De opdracht luidde dat de tune vooral anders moest zijn dan de gebruikelijke corporate tunes, waarin vaak een gefloten melodie of een hipster tune met ukelele of marimba te horen is.
In de tune van Topicus is gebruik gemaakt van echte blazers die lekker zijn ingetoeterd door Libbe Oosterman.